دانستنیهای مفید

مطالب مفید و به روز
 
درباره وبلاگ

 

موضوعات

 

آخرين نوشته ها

 

نويسندگان

 

پيوند ها

 

آرشيو مطالب

 

پيوندهاي روزانه

 

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

جدید ترین سایت عکس

زیباترین سایت ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

 

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 11
بازدید ماه : 11
بازدید کل : 12732
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



Alternative content




 
فواید گل ختمی

 

گل ختمی جزو گیاهان لعاب دار است وگیاهان لعاب دار گیاهانی هستند که سرشار از ترکیبات قندی به نام موسیلاژ هستند که برای نرم کردن مجرای تنفسی بسیار اهمیت دارد...

گل ختمی ضد سرفه قوی است

محمدصالحی سورمقی استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: گل ختمی یکی از داروهای گیاهی است که دارای موسیلاژی است.
وی گفت: گل ختمی جزو گیاهان لعاب دار است و گیاهان لعاب دار گیاهانی هستند که سرشار از ترکیبات قندی به نام موسیلاژ هستند که برای نرم کردن مجرای تنفسی بسیار اهمیت دارد.
استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان داشت: خیلی از افراد زمانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند مجاری تنفسی آنها خشک و تحریکات آن کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل افراد مدام سرفه‌های خشک می‌کنند
می‌توان جوشانده گل ختمی را با یک قاشق عسل مصرف کرد که این محلول ضدسرفه قوی است و تاثیر آن را دو برابر می‌کند.
صالحی سورمقی ادامه داد: گل ختمی از جمله گیاهانی است که در کشورهای اروپایی داروهای فراوانی از آن تهیه کردند و اگر بخواهیم به شکل سنتی از این گیاه استفاده کنیم 5 تا 10 گرم از آن را در قوری ریخته و به مدت 15 دقیقه برروی شعله غیر مستقیم قرار داده شود.
وی بیان کرد: برخی از گیاهان داروی که دارای ترکیبات لعاب دار هستند مانند گل ختمی و گل بنفشه را نباید روی شعله مستقیم آن را قرار داد به دلیل آنکه حرارت مستقیم موجب می‌شود که ترکیبات گیاه تغییر پیدا کند

 


پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, توسط sahar



خواص و فواید درمانی مریم گلی-مریم گلی چیست؟


 

ضد آلزایمر و آرامبخش
مریم گلی گیاه دارویی است و در کتب طب سنتی به نام «مریمی» نام برده شده است و در زبان عربی «مریمیه» و «شالبیه» و «مریمیه صغیره» نام برده می شود.
مریم گلی از روزگاران گذشته مورد استفاده قرار می گرفت و به عنوان داروی مؤثر برای معالجه عوارض نیش حشرات مفید است همچنین داروی تونیک و مقوی برای تقویت روح، بدن و افزایش طول عمر به کار برده می شد.

 

 

 


▪ مریم گلی ضد عفونی کننده قوی است
گیاه مریم گلی ضد درد، آرامش بخش و برای کاهش قند خون مفید است. برگ های مریم گلی دارای اسانس روغنی فرار، ساپونین و یک ماده تلخ به نام پیکرو سالوین است و دارای خاصیت متوقف کردن رشد باکتری و دارای اسید های آلی است همچنین داروی ضد عفونی کننده بسیار قوی است.
در آنژیم و انواع گلو درد نیز از این گیاه استفاده می شود. جوشانده غلیظ این گیاه اگر با آب مخلوط شود برای دردهای مفصلی، روماتیسم و حتی راشیتیسم کودکان بسیار مفید و مؤثر است.
این گیاه در تمام مناطق معتدله رشد می کند و دارای گل های زیبایی است و جزء گیاهان معطر و خوشبو است که طعم بسیار تلخی دارد و این گیاه آرام بخش و مقوی اعصاب است.
محمد صالحی سورمقی استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار می کند: مریم گلی از خانواده نعنا است که بیشتر از برگ های آن استفاده می شود؛ یک گیاه تلخ مزه ای است، دارای اسانس و رایحه مشخصی است.
 

 

 

▪ ضد سرطان، ضد میکروب، آنتی اکسیدان و محرک سیستم ایمنی است
به گفته وی مریم گلی ضدسرطان، ضدآلزایمر، ضدمیکروب، ضدتعریق، آنتی اکسیدان، کاهش دهنده شیر در زنان باردار، و کاهش دهنده میل جنسی، کاهنده قند خون، قاعده آور و پرفشاری خون است همچنین محرک سیستم ایمنی بدن و تا حدی آرام بخش است.
استاد فارماکولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: در اروپا از در قدیم الایام برای کاهش شیر زنان استفاده می شد، این گیاه ضدآلزایمر قوی است و به شکل قرص و قطره تهیه شده است و در ایران از قدیم به عنوان داروی آرام بخش و برطرف کننده سوء هاضمه، درد و نفخ استفاده می شد.
 

 

▪ عوارض مریم گلی
صالحی سورمقی اضافه می کند: بر اثر مصرف مقدار زیاد مریم گلی در مدت طولانی موجب افزایش ضربان قلب، گرگرفتگی، خشکی دهان، تشنج و سرگیجه می شود.


 

 


پنج شنبه 9 خرداد 1392برچسب:, توسط sahar